לשיחה טלפונית עם נציג

1800-32-22-22

אפשר
לעזור

שאלות נפוצות:

סנאפצט ולישון

הרגלי שינה בגיל ההתבגרות

מיטה, כרית, ושעון מעורר מעולם לא זכו להרבה לייקים מבני הנוער שהופכים טכנולוגים הרבה יותר אך גם חסרי שינה באופן כרוני. תוסיפו על כך את מסגרות בתי הספר הציבוריות שמחייבות את התלמידים להגיע ב7 בבוקר ולהשאר לעיתים עד 17:00 והרי לכם מתכון מדאיג ומדיר שינה לכשעצמו. המשוואה של עודף מסכים ומיעוט שינה הופכת את בני הנוער לישנונים במיוחד וגרוע מכך יוצר חוסר תפקוד מתמשך אשר השלכותיו מסוכנות. הגיע הזמן לתאום ציפיות במיטהJ

"נערי מנורת הלילה והאינסטגרם"

כל המחקרים עד כה הוכיחו שלשינה בגיל ההתבגרות יש השפעה רבה על המוטיבציה וההצלחה בלימודים. תלמידים אשר לא ישנים ומנהלים "דיאלוג" לא יציב עם שעות השינה גורמים לירידה דרסטית בתפקוד וביכולת שלהם להצליח. נערים רבים מנסים להשלים את השעות האבודות בסופי השבוע והגוף למעשה מנסה להתמודד עם השינויים הקיצוניים. גיל ההתבגרות המאופיין גם כך במצבי רוח קיצוניים סופג מכה נוספת מבני הנוער בדמות מסכים מרובים ושעות שינה אשר הולכות ומתקצרות. הנערים של היום ישנים מאוחר וקמים מאוד מוקדם מה שפוגע להם מאוד בריכוז במהלך היום, גורם להם להרדם בשיעורים, ומכניס אותם ל"פרופיל שקט", ישנוני ואדיש. הבעיה הגדולה מתחילה עם זה שבני הנוער מתחילים את עיסוקיהם הטכנולוגיים בשעות מאוחרות עקב ריבוי פעילויות וסיום מאוחר של הלימודים בתיכון. בנוסף המדיה בראשותם של הטלפונים הניידים הזמינים לנערים בחדרם ואף במיטתם גורמים להם פשוט לא ללכת לישון ולפגוע בצורה אנושה בשעות השינה. מעבר להרדמות בשיעורים וחוסר הקשב יש לכך השלכה חמורה גם בכבישים. הנערים אשר מקבלים רשיון מוצאים את עצמם ברכב ללא נסיון וחמור לא פחות ללא שעות שינה כלל מה שעלול להוביל לתוצאות הרסניות.

אז כמה שעות שינה צריכים לישון?

על פי מחקרים ההמלצה לבני הנוער היא לישון 9 שעות בלילה – או לכל היותר לא פחות מ8 שעות שינה. כמובן שבפועל בני הנוער לעיתים ישנים מחצית משעות השינה הדרושות להם. לישון 9 שעות בלילה יקטין גם במידה משמעותית את החשיפה למסכים, לגירויים, לרשתות החברתיות – מה שיוביל ליותר ריכוז ומוטיבציה במהלך היום שאחרי.

ומה ההורים צריכים לעשות?

המתבגרים כשמם הם מתבגרים, הופכים יותר ויותר עצמאיים מול סמכות הורית שהולכת ונחלשת אבל עדיין ביכולתה להשפיע ולכוון. ההמלצה להורים היא לשוחח עם המתבגרים בבית, לדבר איתם על ההשפעות הקצרות וארוכות הטווח, ההשפעות הבריאותיות, הסיכונים, ולדבר איתם על הדברים החיוביים שיקרו בחייהם אם יתנו לעצמם את שעות השינה הדרושות להם. בנוסף מאוד חשוב להגדיר עם המתבגרים מסגרת שעות מוגדרת למדיה ולשימוש במסכים ולא לאפשר לחרוג ממנה.

 

 

לילה טוב

בואו לפגישה - ללא התחייבות!

תיכון שנותן לך חופש ללמוד