תיכון גימנסיה חדרה, הוא מוסד חינוכי תיכוני , בית ספר תיכון אזורי מתמחה, ותיק ואיכותי, המאפשר מסלול בגרות ובניית אישיות מיטבית ע”י תפירת חליפת לימודים מותאמת צרכי תלמיד ויכולותיו. גימנסיה תיכון חיפה מעניק יחס אישי ובית חם לכל תלמיד ותלמיד.
ביה”ס התיכון חטיבה עליונה מתאפיין בכיתות קטנות של כ-20 תלמידים/ות ”אוירה “בוטיקית” המטפחת חדשנות טכנולוגית במסגרת התפיסה העתידית בתחום INNOVATIO IN ED-TECH.
הרשת ובית הספר פועלים עפ”י מודל שפותח לטובת הילדים שנקרא “גשר לחיים”, מודל שעוסק בעתידו של הילד והכוונתו לעולם מודרני עתידי משתנה.
מאז ייסוד רשת החינוך גימנסיה מיסודה של פרוייקט 100 התלמיד היה נשאר ויישאר במרכז תשומת הלב החינוכית והחברתית כבית שני.
הלימודים בתיכון מאפשרים הוצאת תעודת בגרות מצטיינת רגילה הומאנית או טכנולוגית המאפשרת להמשיך את לימודיו ללימודי הנדסאים במקצוע תעשייה וניהול אצלנו בבית הספר ואף להמשיך ללמודים באקדמיה.
דרך הכיתות הקטנות בבית הספר אנו מצליחים לבנות עם התלמיד יחס אישי וצמוד ברמה הגבוה ביותר..
המורים מאתרים את הפערים הלימודיים של כל תלמיד, שעל פיו נבנית תכנית בשיתוף התלמיד, שתאפשר לו להשלים את כל צרכיו על מנת להצליח בבחינות הבגרות.
תלמיד הזקוק ללימודים פרטניים ואישיים במקצוע מסוים יקבל את התגבור ע”י מורי בית הספר, במשך ולאחר יום הלימודים.
בבית הספר מכיל בתוכו את כל רמות הלימוד במקצועות אנגלית ומתמטיקה ,3) 4 ו5- יחידות.( תלמידים רבים מצליחים לשפר את רמתם במקצועות אלו ואף לעלות לרמה גבוהה יותר, בזכות השעורים הפרטניים ותוכנית הלימודים האישית.
חיבור בתיה’ס התיכון למערכת חוגים חיצונית להעשרה ולידע כללי נוסף- בידול ויתרון משמעותי!
מגמת “מנהל וכלכלה”
מגמת תקשו”ב – עיצוב גראפי, סייבר,
כל תכניות הלמידה מאושרת ע”י משרד החינוך,
כיום יותר ויותר שירותים של חברות וארגונים ציבוריים,פרטיים, ממשלתיים וביטחוניים הופכים לדיגיטליים והעברת המידע ,תקשורת, תעבורת נתונים ואבטחת מידע (סייבר) הם התשתית הבסיסית והמשאב העיקרי הנדרש עבור ארגונים אלו ועבורנו כצרכנים, לקוחות, ומשתמשים.
יכולת העברת המידע ואבטחתו מתבססת על הקמת רשת תקשורת, אפיונה הגדרתה והתקנת מערכות הגנה ואבטחה.
בעולם הייטק אנשי ה -Information Technology) IT ואנשי (System אחראים על הקמת תשתיות תקשורת ואבטחת המידע והם חלק חשוב ומרכזי בכל ארגון. תכנית הלימודים במגמה מדגישה את המיומנויות החשובות ומאפשרת לתלמידים לרכוש ידע בתחום הגדרת וניהול רשתות ואבטחת מידע בדגש על המיומנויות החשובות בתחום תוך שימוש והיכרות עם כלים מתקדמים, טכנולוגיות שונות והסמכה מתאימה.
בכיתה י”ב יכינו ויגישו התלמידים פרויקט שינתח ,יאבחן ויציע פתרונות לבעיות במהלך הלימודים התלמיד ירחיב אופקים בנושאים כלכליים, ילמד להבין את הקשר בין תחומים כלכליים לבין תחומים חברתיים ולהבין תופעות כלכליות מתוך המציאות הישראלית והכלל-עולמית. בסיום הלימודים מקבלים התלמידים הן תעודת בגרות והן תעודת הסמכה טכנולוגית, אשר איתה יכולים להמשיך ללימודי י”ג-י”ד.
בתיכון גימנסיה חדרה המורים מהווים בהגדרתם “סוכני שינוי” עבור התלמידים.
צוות המורים מוכשרים ברמת מהנדסים, מתמטיקאים, צוות וותיק מסור ומיומן להוראת מקצועות הלמידה והטיפול בתלמיד, צוות המורים מאושר ומפוקח ע”י משרד החינוך, היחס בבית הספר הינו אישי ומשפחתי המספק לתלמידים את כל הידע הנדרש ומסייע לתלמיד בהתמודדות עם קשייו כל הדרך עד ההצלחה בקבלת תעודת הבגרות.
גימנסיה חדרה הינה בית ספר תיכון מצטיין וידוע ברחבי השרון המחזיק בפרסי הצטיינות בית ספריות ואישיות ממשרד החינוך ומעירית חדרה
בית הספר מאפשר לתלמידיו להמשיך אצלנו את לימודיו האקדמיים ולהמשיך במקצוע מנהל וכלכלה ואף להשתלב אחר כך בשירותו הצבאי ולעסוק בתחום שלמד, יתרון יחסי שנותן לתלמיד ניסיון מקצועי ותעסוקתי בעת סיום שירותו הצבאי ותחילת דרכו בעולם התעשייה.
אנו מאמינים שהתיכון אמור להכין את התלמידים להיות אזרחים בוגרים ומועילים במדינת ישראל, ומכאן מעניקים ומאשירים את תלמידינו בכלים לשילובם בחיים האמתיים במהלך שנות הלימודים, הן מהבחינה ערכית חברתי והן מבחינת הידע המקצועי שירכשו אצלנו.
כשהמטרה היא שבוגרי בית הספר יגדלו להיות אזרחים נורמטיביים התורמים להתפתחותם האישית והתפתחות הקהילה בה הם חיים.
ברשת גימנסיה העובדות מדברות ,תשאלו הורים וחברים.
אצלנו כל אחד יכול!!
שלום רב,
נעים מאוד, שמי ד”ר לאורה פצה לייטמן, מנהלת בית ספר תיכון גימנסיה חדרה.
הנני בעלת תואר שלישי בהיסטוריה ותואר שני ביחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית בירושלים
בוגרת תוכנית הסבה לאקדמאים ובעלת ניסיון של 14 שנים בחינוך ובהוראת אזרחות והיסטוריה בחטיבה עליונה.
החזון חינוכי שלי:
אני מאמינה שבית ספר אמור להוות “בית” עבור התלמידים, עם צוות מחבק ומכיל. מאמינה שכל תלמיד זכאי להזדמנות נוספת כדי להוכיח את עצמו ואת יכולותיו. “כל ילד צריך מבוגר אחד שיאמין בו”.
אני מאמינה שגם צוות המורים צריך להרגיש שבית הספר עבורו זה כמו “בית”. יש צורך לשים דגש על שיח מכבד ופתוח בין חברי הצוות ויצירת קהילה משתפת תוכל להעניק לו את המענה לאתגרים עמם צריכים להתמודד.
אני מאמינה שמנהלים ומורים צריכים להוות מחנכים ומדריכים לחיים ולהעניק להם כלים בכדי שיוכלו להיות בוגרים עצמאיים, בעלי יוזמה וערכים שיובילו אותם להיות אזרחים מועילים ומעורבים.
בברכת שנת לימודים פורייה ומלאת חוויות,
ד”ר לאורה פצה לייטמן